... a netet, az sikeresen uralhatja a saját piacát. Többé-kevésbé igaz is. Bár a márkahűség a sportban sokkal speciálisabb, mint a piac többi szegmensében. Maga a "termék" olyan emocionális tartalommal bír, amit kevésbé befolyásol az árváltozás, márkanévhez kapcsolódó botrány, vagy egy-egy átfogó kampány. Azonban az előállított termék konkrét fogyasztását annál inkább. Ezt egy másik írásban fejtem majd ki.
Maradjunk a bejegyzés lényegénél, az online eszközöknél. A hagyományos médiumok ideje leáldozóban van. A papír alapú nyomtatott újság cikissé vált (persze a meccsre járók még mindig imádják, és a lapozgatás élményét például semmi nem válthatja fel :)). A televízió ki tudja meddig tartja magát, gondoljunk itt az online közvetítésekre, megosztókra. Ennek a trendnek megfelelően az idei Tour de France nagy visszatérője, Lance Armstrong például a Twitteren jelentette be fia születését. Ő már megtanulta a leckét, alkalmazkodott az új média és a megváltozott fogyasztói kultúra által támasztott követelményekhez. Hozzá hasonlóan -bár más terület- Barack Obama Facebook-os, Twitteres megoldást alkalmaz. Egyikőjük sem viccből, unalomból, esetleg trendi hóbortból...
Egy sportszervezet, egy sportoló számára az online kommunikációs megoldások széles tárháza áll rendelkezésre. A hivatalos honlappal kezdve a blogoláson át, a közösségi portálokon való megjelenésig. Mindegyiknek megvan a maga szerepe, tartalma, célja. Érdemes lenne tehát a sport szereplőinek odafigyelni az internet adta lehetőségekre, és kidolgozni a megfelelő online kommunikációs stratégiát.
Példának itt van egy blog: http://ulloi129.wordpress.com
Nem, sajnos nem a klub üzemelteti, mégis olyan színvonalra futtatták, hogy bármely egyesület, csapat, sportoló irigyelhetné világszerte.
Megtanultuk a leckét? Ha igen, akkor:
Sok sikert hozzá!