Erről írok

Sport és háttér

Kapcsolat

palyagondnok [kukac] gmail.com

Iratkozz fel!

Közösség

Ti mondtátok!

  • lüke: tessék mondani ez milyen nyelven van hogy szponzorációs ? nb1b-s nyelven? Lörince oh nagy ég:) ez... (2009.08.22. 04:56) Szponzoráció kis hazánkban
  • Bery: Ja es, hogy a kindulopont elmeleti keretehez visszaterjek. Letezik am egy masik lista is, amely a... (2009.08.15. 20:13) Top10 és a sport
  • végh hanta: Ismét csak megköszönni tudjuk a remek sorozatot. (2009.08.14. 10:28) NB1 Online - 2.rész
  • Pályagondnok: @mizie: "Mert ez a tendencia az szinte csak és kizárólag az olyan sporteseményekre igaz, amik glo... (2009.08.11. 12:47) Globális szponzorációs trendek

Archívum

Bizony ám!

Creative Commons Licenc

Globális szponzorációs trendek

Pályagondnok 2009.08.10. 19:15

Az elmúlt hónapokban mindenki azzal számolt, hogy a sport lesz a gazdasági recesszió egyik nagy vesztese. Hazai viszonylatban előfordulhat -vagy csak egyszerű erre fogni  a „bénaságot”-, azonban a globális folyamatok nem ezt mutatják.

Úgy mondták, hogy a vállalati szféra a marketingköltségek nagymértékű lefaragásával kezdi a megszorításokat, így esetleg a szponzoráció anyagi mértéke és maga a szponzorációs hajlandóság is csökkenni fog. Azonban azt is hozzátették, hogy logikátlanul, hiszen válságban a piacon pont azon cégek élhetnek leginkább, amelyek intenzív marketingtevékenységek folytatnak. A megjósolt jelenségek azonban hamis képnek bizonyultak a szponzoráció esetében, ugyanis a legkevésbé visszaeső területnek tűnik. A prognosztizáló jelentések alapján mindenképp. (Természetesen nem csak a sportszponzoráció, hanem például az egyéb kulturális-művészeti tevékenységek szponzorálása, és többek között a műsorszponzoráció is ide tartozik.) Sőt! Attól, hogy a növekedés visszaesett, maga a piac még növekedett, ellentétben mondjuk a reklámpiaccal amely egyértelműen csökkent.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az elmúlt öt évben közel megduplázódott szponzorációs piac idén 44 milliárd dollárosra duzzad az előrejelzések szerint. Ez 2,2 %-os növekedés az előző évhez képest, szemben például a reklámpiac 3,2 %-os csökkenésével. Viszonyításként: a szponzorációs piac az elmúlt öt évben 8-11 százalékos növekedéssel büszkélkedhetett. Ehhez képest a 2,2 alacsony szám, tehát a recesszió tényleg érezteti a hatását.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Területi bontásban Észak-Amerika a szponzorációs piac vezetője évi 17 milliárd dollárral, utána Európa (12,2), majd Ázsia (10,2) követi. Utóbbi két részpiac erősödése az olimpiákkal kapcsolatos erőteljesebb marketingtevékenységgel magyarázható (Peking 2008, London 2012). A sport vezető szerepe állandó a szponzorációs piacot illetően. Ezzel összefüggésben a szponzorok típusai szerint a sportruházati cégek élen járnak, míg a gazdasági válság hatására a pénzügyi szektor szerepvállalása látványosan visszaesett, visszaesik.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Véleményem szerint talán jól is jött a válság a szponzorációnak. Végre a vállalati szféra is rájöhet arra, hogy a hagyományos reklám -a maga elszállt költségeivel- nem biztos, hogy a kellő hatékonysággal „dolgozik”. Ennek következtében jelenleg, és majdan a helyreállt gazdasági helyzetben újabb pénzek kerülhetnek a szponzorációs csatornába, ami további lehetőségeket kínál a benne szereplőknek.

Forrás:

MEC Access/WPP

További információk ebben a dokumentumban:

Marketing Game Change

Címkék: szponzoráció sportmarketing sportgazdaság

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://palyagondnok.blog.hu/api/trackback/id/tr331301147

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freddi 2009.08.10. 21:04:22

érdekes, jó cikk.

mizie 2009.08.11. 07:04:05

Tényleg érdekes. Viszont ha már szerepelt benne az itthoniak bénaságát firtató kiszólás, akkor nagyon érdekes lett volna megnézni az hazai piacot. pláne a hazai sport-marketing piacot.

Mert ez a tendencia az szinte csak és kizárólag az olyan sporteseményekre igaz, amik globális érdeklődést váltanak ki.

Természetesen kicsiben is így kéne csinálni itthon is csak ugye hiányzik a hazai cégek hozzáállása. Az itthon jelen lévő multikra pedig nem annyira jellemző a lokális sport támogatása.

szal nagyon érdekes a téma, de a nemzetközi tendenciák mellett sztem érdemes lenne feldolgozni a hazait is.

hajrá hajrá :)

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.08.11. 12:47:58

@mizie:
"Mert ez a tendencia az szinte csak és kizárólag az olyan sporteseményekre igaz, amik globális érdeklődést váltanak ki."

nagy igazságot mondtál. igen, főként ezek tornásszák fel a pénzeket. a márkák hatalmas versenyben vannak a globális események, versenyeksorozatok, csapatok szponzorálásáért, vagy egyáltalán reklámspotokért is (lsd. superbowl).

"Természetesen kicsiben is így kéne csinálni itthon is csak ugye hiányzik a hazai cégek hozzáállása. Az itthon jelen lévő multikra pedig nem annyira jellemző a lokális sport támogatása."

a hazaiaknál nem csak hozzáállás, de az is. emellett ráfordítható pénz hiánya, illetve más -esetleg értelmetlen- csatornába ömlesztett pénz is.

a multik pedig egy érdekes téma. míg máshol nyugodtan visszaforgat, az mo-i multi viszi ki egyből a nyereséget innen.

amúgy majd megnézem a magyart is. kicsit bővebben.
süti beállítások módosítása