Erről írok

Sport és háttér

Kapcsolat

palyagondnok [kukac] gmail.com

Iratkozz fel!

Közösség

Ti mondtátok!

  • lüke: tessék mondani ez milyen nyelven van hogy szponzorációs ? nb1b-s nyelven? Lörince oh nagy ég:) ez... (2009.08.22. 04:56) Szponzoráció kis hazánkban
  • Bery: Ja es, hogy a kindulopont elmeleti keretehez visszaterjek. Letezik am egy masik lista is, amely a... (2009.08.15. 20:13) Top10 és a sport
  • végh hanta: Ismét csak megköszönni tudjuk a remek sorozatot. (2009.08.14. 10:28) NB1 Online - 2.rész
  • Pályagondnok: @mizie: "Mert ez a tendencia az szinte csak és kizárólag az olyan sporteseményekre igaz, amik glo... (2009.08.11. 12:47) Globális szponzorációs trendek

Archívum

Bizony ám!

Creative Commons Licenc

Ki lesz az első?

Pályagondnok 2009.07.29. 14:29

Cseh László, Talmácsi Gábor, Szávay Ágnes, Huszti Szabolcs. Pár név azok közül, akik megpróbálhatnák. Lance Armstrong, Shaquille O'Neill, Alex Ovecskin, Serena Williams. Ők pedig már megpróbálták. Sportolók a Twitteren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az előző bejegyzésben említettem, hogy Talmácsi Gábor az a magyar sportoló, akinek van és lehet releváns piaca. Akár online is. Erről jutott eszembe, hogy a magyar sportolók miért nem Twittereznek és ki lehet az első, aki meglépi?

Bár "onlineos" barátaim -például ők- lehet, hogy legyintenek, ugyanis hanyatlóban a Twitter, azonban én mégis azt mondom, hogy talán hazánkban nem nőtte még ki magát. Ráadásul a sport -mint speciális terület- még lefedetlen ilyen téren. Melyik motorőrült nem lenne kíváncsi például Talmára, ahogy izzadtan-fáradtan, verseny után az első gondoltát elküldi sms-ben a Twitterre. Vagy aktuális példa Cseh Laci, aki a jelenleg zajló úszó világbajnokság legnagyobb magyar sztárja. Cseh Laci-őrület volt, van, lesz. Ezrek olvasnák szívesen egy döntő előtti utolsó mondatát, majd a megnyert vegyes arany után a Twitteren örömködjön és köszönje meg a sok biztatást, amit az elmúlt hónapokban kapott. Szávay Ági bejelentkezhetne a Rolland Garrosról, vagy a repülőről, Huszti Szabolcs pedig jelentené, hogy a zord orosz télben elakadt a Volgával Szentpétervárra menet, és valaki küldje a hókotrót.

Személy szerint ilyen és ehhez hasonló dolgokra gondoltam, és vallom, hogy talán hazánk még nem kiforrott ilyen tekintetben. Ugyanúgy, mint ahogy én is el vagyok maradva egy-két lépéssel a dinamikus online változásoktól. (Pár hete még azt sem tudtam mi az a Twitter és mire jó?!)

Felkutattam, hogy külföldön mi a helyzet. Találtam például ezt, ahol össze van gyűjtve kategorizáltan jónéhány Twitter-es sportoló. A neten több ilyen gyűjtőoldal is található, akit érdekel: google, majd "sports (on) twitter", esetleg "athletes (on) twitter" keresőkifejezésekkel elérheti.

Érdekességként a TOP 10 Twitteren követett sportoló:

 
 
 
 
 

Stewart Cink

626,701 followers
 
 
 

Címkék: image online kommunikáció

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://palyagondnok.blog.hu/api/trackback/id/tr1001275650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 14:49:55

az igazsághoz hozzátartozik, hogy a legnagyobb sztárok közül nem mindegyik maga írja a csiripeket. ennek örömére az éllovas shaq o'neil le is hurrogta őket, hogy miért nincsen 140 karakterre idejük?!:D

gabest1 2009.07.29. 15:39:35

Nekem már feláll a hátamon a szőr, ha valaki csacsogni akar, nemhogy még én keressem a bajt.

kelemenbandi 2009.07.29. 15:47:59

én konkrétan tudok magyar sportolót

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 15:53:41

@gabest1:
ezek szerint te érintett vagy?

nem akar csacsogni.

csak egyirányú a kommunikáció (például a twitteren). és még csak nem is személyes. neked nem kell semmit csinálnod, csak felírni, hogy épp féldisznót reggeliztél. hidd el, van akinek ez számít, mégha te nem is érzed nagy eseménynek.

amúgy egy jó tanács:
becsüld meg a rajongóidat. profi pedig azzal vagy, hogy ha még unalmas is ugyanazokat a műveleteket elvégezni nap, mint nap, mégis jó pofát vágsz hozzá.

üdv!

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 15:55:45

@kelemenbandi:
most találós kérdést játszunk, vagy segítesz is?:)

megköszönném. és a többieknek is, ha van ilyen, akkor nyugodtan írják.

futó... hmmm.

kelemenbandi 2009.07.29. 16:05:44

nem tudom, hogy elárulhatom-e, nőből van, és hosszútávot fut, most nyert egyet a spanyoloknál

BJ 2009.07.29. 16:19:43

talmácsi már twitterezik, keressetek rá

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 16:21:54

köszönöm.:)
megnézem.

de ha nem találom, segíthetnél.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 16:25:18

hát egyelőre ilyet találtam a saját oldalán:

www.talma.hu/index.php?page=uzenet

mms és hozzá egy rövid szöveg.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 16:27:25

amúgy nem csak az a lényeg, hogy fent van egyáltalán, vagy nincs, hanem hogy mindez megfelelően kommunikált-e.

bár a Talma-féle kommunikációt nem féltem. sokan tanulhatnának tőle/tőlük.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 16:32:54

á! köszi.

nem így kerestem. hanem google-ön keresztül próbáltam. illetve, hogy a honlapjáról elérhető-e.

hulk 2009.07.29. 16:34:17

Ez megint egy hasamra ütök és mondok valamit bejegyzésnek tűnik. Ami, ha egy informatikai blogról lenne szó, akkor rendben van, de így. Igen, konkrétan csak a szakmát hiányolom.

Miért? Mert a twitter valóban egy újabb, sokadik kommunikációs csatorna, de például milyen előzetes számítás igazolja a leírtakat? Miért nőne ezáltal az ismertsége, reklámértéke az említett magyar sportolóknak? Mennyire veszik figyelembe és értékelik a szponzorok, ezt a fajta megjelenést? Etc.

BJ 2009.07.29. 16:45:31

@hulk: a szponzorok nem biztos hogy értékelik, de a rajongótábor jó néven veszi, az tutter

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.29. 16:55:35

majd később reagálok (el kell mennem), de BJ jó helyen tapogatózik.
ez nem feltétlenül a gazdasági dolgokra vonatkozik. max. áttételesen.

kötődést növel, stb.

nemuccaszoc 2009.07.29. 17:34:21

Nem baj, helyettük is tolják a celebek.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.07.31. 13:40:11

péterem. javítottam. oldalt jól van megadva, a cikkben valószínűleg véletlenül írtam el.

amúgy köszönöm a kiegészítést, én is hasonlóra gondoltam, és ezt szerettem volna hulk felvetésére írni.

hulk. úgy gondolom, hogy mivel ez egy blog, arra nincsen lehetőség, hogy több hónapos kutatói munka -majd 40 oldalnyi elemzés- előzze meg a leírtakat. maximum pillanatnyi gondolatok, vélemények publikálására van lehetőség.

ami tény azonban: a trend, az trend, és az a top 10-es lista sem véletlenül van. nem hinném, hogy L.A. például azért twitterezik, mert "jaj de jó, van 5 perc szabadidőm, felírok már valamit.".

hogy hasraütős cikk lenne...? mint említettem, talmácsival kapcsolatban jutott eszembe. a pár hét alatt pedig nagyjából megtanultam mi az a twitter, mire jó stb.. a témában egy-két "szakértői" véleményt is olvastam, így született ez a bejegyzés.

a blog némileg objektív, azonban legtöbbször szubjektív gondolatokat közvetít. nem probléma, ha valaki nem ért egyet, sőt... örülök annak, hogy olvasod, pláne, hogy kommentelsz is. továbbra is tartsd meg a szokásodat, szerintem túl nagy hülyeségeket nem írok. néha lehet, hogy evidenciákat, de például a magyar sporttal pont ez a fő probléma, hogy már az evidenciák sem jellemzőek...

most értem haza két nap után, bocsánat ha kicsit összeszedetlennek tűnik a komment.

üdv mindenkinek!

amúgy rendkívül boldog vagyok, mert a bejegyzés a kreatív ajánlójában is szerepel. ez pedig nagy siker nekem, ugyanis a kreatív az egyik legjobban pörgő szakmai oldal/magazin/társaság.

szóval örülök, na.

hulk 2009.07.31. 19:52:38

Az meglehetősen papírvékony érv, hogy azért jó, mert odaát mennyien használják és követik őket, meg különben is benne vagyok a szaknévsorba. Ami hurrá, de tényleg ennyi lenne? Szimpla copy paste és kész. Mi köze ennek a „több hónapos kutatómunkához, meg 40 oldalnyi elemzéshez”? Ugyan, én egy két félmondatos szakmai érvvel is beértem volna.

Természetesen nem az ismert tankönyvi részekkel van gondom és persze nem is a most nagyon „trendi” twitter használatával - úgy látom volt akinek sikerült félreérteni - ami ostobaság lenne a részemről, hanem az utóbbi két írás mélységével. Mondjuk aludva rá, talán szerencsésebb lett volna az előző, különös dolgokat tartalmazó posztra reagálni, mert ez tényleg csak puszta ötlethalmaz, de mivel egymás után olvastam őket, ide írtam.

„Befizetett Baumgartner, egyre furább magyar F1”, szemben Talmával és a sávolyi pályával. Aha. Szerinted, hogy került Talmácsi a király kategóriába? Úgy, hogy kedvenc olajos céged befizette, vagy nem? Ami az összehasonlítást illeti, ugyan nem szerencsés, de ha már megtetted nézzük meg.

Zsoltika valóban a mezőny leggyengébb autójával körözgetett, esélye sem volta a jobb szereplésre, míg Talma gépével tavaly Dovi, idén a japán srác is jobban teljesített. Az eredmény mégis ugyanaz. Utolsó helyezések, lekörözés, úgy hogy közben másodpercekre sincs a képernyőn. Nem beszélve a pálya finanszírozásával kapcsolatos polémiákról és az elmúlt másfél évben, kényszerűségből, de valóban sikeres kommunikációval felépített buborékról.
süti beállítások módosítása