Erről írok

Sport és háttér

Kapcsolat

palyagondnok [kukac] gmail.com

Iratkozz fel!

Közösség

Ti mondtátok!

  • lüke: tessék mondani ez milyen nyelven van hogy szponzorációs ? nb1b-s nyelven? Lörince oh nagy ég:) ez... (2009.08.22. 04:56) Szponzoráció kis hazánkban
  • Bery: Ja es, hogy a kindulopont elmeleti keretehez visszaterjek. Letezik am egy masik lista is, amely a... (2009.08.15. 20:13) Top10 és a sport
  • végh hanta: Ismét csak megköszönni tudjuk a remek sorozatot. (2009.08.14. 10:28) NB1 Online - 2.rész
  • Pályagondnok: @mizie: "Mert ez a tendencia az szinte csak és kizárólag az olyan sporteseményekre igaz, amik glo... (2009.08.11. 12:47) Globális szponzorációs trendek

Archívum

Bizony ám!

Creative Commons Licenc

A sport és az online közösség

Pályagondnok 2009.08.02. 13:06

A Karmamédia egy érdekes cikksorozatot indított a hét elején Online Community Management címmel. Célja -a hagyományos, egyirányú kommunikáción túllépve- a folyamatos online párbeszéd a vállalat és a fogyasztók között. Innen kaptam az ihletet, hogy a terület a sportra is rávetíthető.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az OCM főként a nagyvállalatok és konkrét termékek esetében értelmezhető, azonban a sportban olyan speciális események történhetnek, amelyek okán érdemes lehet ezt is szem előtt tartani. A termelő vállalat fogyasztóit például nem érdekli, hogy Gizi néni, a hármas gépsor pohárszedője hol járt munka után, ellenben ha XY sztárjátékost súlyos drogvád ér, akkor érdemes azonnal reagálni. Az OCM nem csak krízis esetén alkalmazható, gondolhatunk itt például jegy-, és bérletár kommunikációra, igény-, és vélemény szondázásra. A hangsúly a folyamatos párbeszéden van, amelyben egyszerre közvetítődik a szervezet véleménye a szurkolók felé és fordítva. Az online közösségi menedzsment a nagyvállalatoknál fizetett munkakörként van jelen, a méretbeli különbségek okán a sportban -legalábbis itthon- érdemes talán ezt a területet is egy talpraesett kommunikációs igazgató nyakába varrni. Lényeges, hogy a személy elfogadtassa magát a közösséggel, hiteles legyen, megtalálja a véleményvezéreket és hasson is rájuk. Egyszerre legyen külsős, „közülünk való”, aki képvisel „odafent”, ugyanakkor kommunikálja a szurkolók felé a szervezet álláspontját is.

Miért írtam erről?

Már többször tapasztaltam olyan szituációt, amikor az épp fórumot olvasgató sportvezető regisztrál és meggondolatlanul belemegy személyeskedő vitákba, kicsinyes párbeszédekbe. A hetekig terjedő pletykákról, káros folyamatokról nem is beszélve. A transzparencia érdekében talán tényleg hatásosabb, ha maga a vezető kommunikál a közösséggel. Azonban ez rendkívüli megfontoltságot, átgondolást követel meg a részéről, amit talán egy kellő kommunikációs tapasztalatokkal rendelkező, kompetens személy hatékonyabban művel.

A sport ilyen értelemben azért is különbözik az egyéb szektoroktól, mert az online fogyasztói kapcsolatokon túl folyamatos -nem csak egy vásárlás!- offline kapcsolatok is létrejönnek: a szurkolók jelen vannak az edzéseken, mérkőzéseken. Így a közösségi menedzsmenttel megbízott személy offline párbeszédeket is folytathat, egyfajta szurkolói kapcsolattartóként.

Címkék: online kommunikáció

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://palyagondnok.blog.hu/api/trackback/id/tr621283009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pályagondnok · http://palyagondnok.blog.hu/ 2009.08.02. 13:10:56

megint megkapom majd a hasraütést.:)
remélem jó lett amúgy.

sportsmarketing.hu · http://www.sportsmarketing.hu 2009.08.03. 18:48:00

Szerintem is fontos lenne az OCM alkalmazása a sportban. A sport tulajdonképpen szolgáltatás, és mint minden kevésbé kézzelfogható dologról a fogyasztók szeretnének minél többet megtudni róla fogyasztás előtt. Az emberi tényezők miatt a minősége is kiszámíthatatlan – nem mindig nyer a mi versenyzőnk, csapatunk –, de a szolgáltatást végzők – sportolók – állapotáról, formájáról, részvételéről minden esemény előtt lehet tájékozódni, ami befolyásolhatja, hogy a fogyasztás mellett döntünk-e vagy sem. Ráadásul a sport drámai – általában van győztes és vesztes -, nagy az érzelmeket kiváltó ereje, ezért a fogyasztókat sokat foglalkoztatja. A tribe-ok is gyakran adottak – lásd szurkolói csoportok, fan clubok, fórumok. Úgy gondolom ezek is további érvek az OCM sportban való alkalmazása mellett. Sajnos azonban a hazai sportvezetésben az alapvető marketing feladatokat sem mindig tudják megfelelő színvonalon ellátni, úgyhogy lehet, hogy egy ilyen újfajta szemlélet meghonosodására még sokat kell várnunk.
süti beállítások módosítása