A Sportsmarketing szerzőjének legújabb írását ajánlom.
Zsédely Péter a Sportsmarketing szerzője, Magyar sportolók a Mol reklámban címmel rövid kampányelemezést adott. Az írás egy részében visszaköszönnek azok a gondolatok, amelyeket én is érintettem a Mutasd magad! című bejegyzésben. Fontosabb azonban ettől, amit a szponzoráció kommunikálásáról ír.
Adott hogy a cég szponzorál valamit vagy valakit, és ezt az esemény aktualitásakor, különböző felületeken, primitív vagy kreatív eszközökkel tudtára adja a fogyasztóknak. Ennek a szponzorációnak a kommunikálása azonban független az esemény aktualitásától, ráadásul többlet értékekkel bír. A sablonos image alakító, önfényező kampány-típuson túllép, és nem feltétlenül a vállalatot helyezi a középpontba. Természetesen ilyen esetben fontos a hosszútávú partnerség -a Mol erre példa-, anélkül nehéz kivitelezni és jól kommunikálni. A vállalaton kívül a szponzoráltnak is "jól jön", mert a neve, az arca szintén szerepel a kampányban, ismertséget generálhat.
Tehát Kedves Cég:
Kommunikáld a fogyasztóknak: szponzor vagy!